Główne działania zaplanowane w
programie
|
Zadania do wykonania w ramach
danego działania
|
Termin realizacji zadania
|
Osoba odpowiedzialna
|
Wskaźniki sukcesu
|
Ewaluacja bieżąca i końcowa
|
Konkurs mitologiczny klas V -
tworzenie inscenizacji w oparciu o mity.
|
Opracowanie scenariuszy przedstawień (wybór mitu,
poszukiwanie inspiracji w Internecie - m.in. na portalu YouTube).
Przygotowanie inscenizacji (podział i nauka
ról, opracowanie choreografii scenicznej i charakteryzacji, dobór muzyki i
innych środków audiowizualnych).
Prezentacja przedstawień na forum szkoły
(przegląd przedstawień poszczególnych klas, quiz mitologiczny).
|
do początku marca
do 27 marca
27 marca
|
nauczyciel polonista danej klasy V,
W. Lameńska-Ćwiek
nauczyciel polonista danej klasy V,
W. Lameńska-Ćwiek
nauczyciel polonista danej klasy V,
W. Lameńska-Ćwiek
|
1 scenariusz od klasy - zaakceptowany przez
nauczyciela i uczniów.
1 finalne przedstawienie z klasy
kreacje aktorskie, dobór efektów dźwiękowych, rekwizyty.
Prezentacja przedstawień wszystkich klas
(6 inscenizacji - po jednej z każdej klasy piątej).
Ocena Jury:
kreacje aktorskie, dobór efektów dźwiękowych,
wykorzystane rekwizyty.
Filmy z przedstawień,
relacje na stronie szkoły.
|
Bieżąca konsultacja, realizacja scenariusza na
próbach teatralnych.
Obserwacja, uwagi nauczyciela i klasy podczas
prób.
Wyniki konkursu.
|
Szachy w życiu praktycznym.
|
Zaproszenie szachisty.
Przygotowanie pytań do wywiadu odnoszących się do
zagadnienia: Jak korzystać z szachów w
życiu codziennym?
Przygotowanie uczniów do roli prezenterów podczas
spotkania z szachistą – kształcenie umiejętności wystąpień publicznych,
podczas zajęć uczniowie będą ćwiczyć swobodne mówienie, improwizowanie, operowanie
słowem, zadawanie pytań, pokonywanie tremy, zwrócenie uwagi na szybkość
mówienia do mikrofonu.
Zorganizowanie spotkania z szachistą:
-przygotowanie plakatu promującego spotkanie,
-przygotowanie sali, w której odbędzie się spotkanie (dekoracja, nagłośnienie) -Spotkanie z szachistą. |
Marzec
Kwiecień
Kwiecień
Maj
|
Marcin
Detiuk
|
Projekt zaproszenia (szata graficzna, tekst
zaproszenia).
Ułożone pytania – 10 pytań.
Ocena umiejętności
prezentacji publicznych podczas próby generalnej, ze zwróceniem
uwagi na plusy i możliwości
potencjalnego rozwoju.
Przygotowana sala,
dekoracja: przynajmniej 20 prac uczniowskich, zdjęcia z wystawy, nagłośnienie,
-przynajmniej 20 zdjęć ze spotkania, autograf z dedykacją dla dzieci,
relacja ze spotkania na stronie szkoły.
|
Potwierdzenie przybycia na spotkanie.
Analiza pytań.
Obserwacja.
Pytania do publiczności, odpowiedzi za pomocą
kciuków:
Czy jesteś zadowolony ze spotkania?
Jak oceniasz pracę prowadzących?
Czy wskazówki gościa zachęcają Was do podobnych
działań – do zastosowania w życiu codziennym?
Brawa publiczności.
|
Projekt „Ciekawe domy,
niesamowite budowle w naszej okolicy” – dzieci poznają słownictwo związane z
budownictwem w języku angielskim.
|
Stworzenie zespołu zadaniowego
Wyszukanie partnerów z innych krajów do
współpracy przy realizacji projektu.
Wybór partnerów według kryteriów – uczniowie
zbliżeni wiekiem.
Wykonanie zadań projektowych:
Zapoznanie ze słownictwem związanym z
budownictwem. Przeprowadzenie Quizu sprawdzającego znajomość słownictwa związanego z budownictwem.
Wykonanie prac plastycznych, zdjęć ukazujących
ciekawe domy, niesamowite budowle.
Stworzenie folderu ze zdjęciem i opisem miejsca.
Utworzenie prezentacji w Prezi i udostępnienie jej
partnerom z zagranicy.
|
Luty
Marzec
Marzec – kwiecień
kwiecień
Kwiecień
maj
|
Anita Pasik
|
Przynajmniej 20 uczniów, którzy będą pracowali
w parach
Przynajmniej 1 szkoła gotowa do współpracy.
Postępy uczniów sprawdzane na bieżąco - uczniowie
udzielają przynajmniej 80% poprawnych odpowiedzi.
Przynajmniej 20 prac plastycznych lub zdjęć
przedstawiających ciekawe domy lub niesamowite budowle.
20 prac przedstawiających zdjęcie i opis w języku
angielskim.
Stworzenie 1 prezentacji w Prezi.
|
Obserwacja
Wybór partnera zgodnie z kryteriami.
Wyniki testów sprawdzających postępy uczniów.
Obserwacja
Obserwacja
Ankieta na zakończenie projektu, wyniki ankiet,
tarcza strzelnicza.
|
Zajęcia koła technicznego, na
których uczniowie poznają technikę haftu, papierowej wikliny, sztukę wiązania
sznurków – makramę.
|
Rozpoczęcie w drugim semestrze działalności koła
technicznego.
Zaplanowanie tematyki spotkań z uczniami zgodnie z
zainteresowaniami.
Przeprowadzenie zajęć, podczas których uczniowie
poznają technikę haftu, papierowej wikliny, sztukę wiązania sznurków –
makramę.
Udział uczniów w konkursach międzyszkolnych,
ogólnopolskich.
|
Luty
Luty
Luty – maj
Luty - maj
|
Iwona Drozdowska-Orłowska
|
Liczba uczniów biorących udział w zajęciach koła, przynajmniej 15-20
uczniów.
Prace uczniów – po jednej pracy od uczestnika zajęć - przynajmniej 15 - 20 sztuk.
Przeprowadzenie przynajmniej jednej godziny zajęć
w tygodniu.
Udział uczniów przynajmniej w czterech konkursach
międzyszkolnych, ogólnopolskich.
|
Obserwacja działań
Obserwacja
Analiza dokumentacji szkolnej.
Wyniki konkursów.
Tarcza strzelnicza na zakończenia pracy koła.
|
Matematyczne
smakołyki – matematyka w praktyce dnia codziennego.
Uczniowie
dostrzegają matematykę na co dzień, wykorzystują umiejętności matematyczne do
realizacji zadań, przedstawiają wyniki w formie zdjęć opisu, wypieków.
|
Zakupy -
dzieci spotkają się z matematyką stosowaną, występując w roli
kupujących - uczą się rozwiązywać
problemy dnia codziennego.
Odżywianie -
uczniowie obliczają m.in. dzienne zapotrzebowanie energetyczne oraz
zawartość poszczególnych składników pokarmowych w wybranych produktach
żywnościowych.
Projektowanie
oraz konstruowanie – rozwijanie wyobraźni przestrzennej dzieci i dostrzeganie
piękna geometrii. Obliczanie
czasu gotowania, pieczenia.
Uczniowie uczą się wypieków i dekoracji o kształtach matematycznych pod okiem
dorosłych.
Algorytm
pieczenia (uporządkowany sposób postępowania przy rozwiązywaniu problemów z
uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych czynników prowadzących do
jego rozwiązania w skończonym czasie.) – przepisy na ciasta.
|
Luty – marzec
Kwiecień
Kwiecień/maj
maj
|
Marcin Szymański
|
Przynajmniej 24 uczniów klas 4 zaangażowanych w projekt.
Karta pracy – przynajmniej 75 % poprawnych obliczeń na karcie pracy
każdego ucznia
Wypieki o kształtach matematycznych – od każdego zespołu
(przynajmniej 6 sztuk)
Zdjęcia
Przynajmniej 6 algorytmów pieczenia ciasta (po jednym od każdego
zespołu)
|
Obserwacja,
kosz – walizka (do walizki uczniowie wrzucą
karteczki z tym, co zabiorą z zajęć, co im się podoba, czego się nauczyli, do
kosza, to co im się nie przyda),
Obserwacja, degustacja
Obserwacja działań
Na zakończenie projektu tarcza strzelnicza
|
Czwartoklasiści uczą się pisać! Gazetka
szkolna „Pisak”
|
Organizacja pracy redakcji
Redagowanie artykułów
Wydanie gazetki
|
Luty
Luty – maj
Kwiecień - maj
|
Anna Raganowicz
|
Przynajmniej 10 uczniów uczęszcza na zajęcia redakcyjne
80% uczniów zna zasady redagowania tekstów.
Wydane zostaną przynajmniej trzy numery gazetki.
Każda gazetka ma przynajmniej 12 artykułów.
|
Kupon ewaluacyjny
Prace sprawdzone zgodnie z podanymi kryteriami
sukcesu.
Gadająca ściana
|
Wycieczki po naszym mieście w poszukiwaniu obiektów, na których znajdują
się tabliczki z datami w systemie
rzymskim.
|
Zaplanowanie trasy wycieczki po Lublinie z jak największą liczbą obiektów, na
których zachowały się tabliczki z datami zapisanymi w systemie rzymskim.
Zapoznanie ze znakami rzymskimi, obliczenia
czasowe i kalendarzowe.
Wycieczka po Lublinie zgodnie z zaplanowaną trasą
wycieczki. Konwersja liczb rzymskich znalezionych na obiektach na arabskie.
Prezentacja i omówienie wyników uczniów,
podsumowanie wycieczki.
|
Luty – maj
Kwiecień
maj
|
Alicja Ziętek - Wójtowicz
|
Trasa z przynajmniej 10 obiektami.
Test sprawdzający znajomość zapisu liter w systemie rzymskim –
przynajmniej 75% poprawnych odpowiedzi.
Zorganizowanie wycieczki dla klasy.
Uczniowie wypełniają karty pracy
- przynajmniej 75% poprawnych odpowiedzi.
Wypełnione karty pracy - przynajmniej 75% poprawnych odpowiedzi.
|
Obserwacja działań uczniów, podczas tworzenia
trasy wycieczki.
Emotikony (uśmiechnięty, neutralny, smutny), które
sprawdzą, bardzo szybko, czy zajęcia się podobały uczniom, czy też nie.
Kupon ewaluacyjny, z czterema pytaniami
zamkniętymi, który mamy nadzieję, że zaciekawi i zachęci do badania,
Tarcza strzelnicza
|
Zajęcia programowania dla uczniów
i nauczycieli „Kodujemy w 30”
|
Przeprowadzenie zajęć koła Kodujemy w 30, podczas
których uczniowie będą konstruowali roboty LegoWedo2, doskonalili umiejętność
programowania w Baltie, Scratch C++.
Zorganizowanie Dnia Nowych Technologii w Edukacji.
Ustalenie programu i harmonogramu DNT.
Przeprowadzenie warsztatów dla uczniów. Przeprowadzenie
szkolenia dla nauczycieli.
|
Luty - maj
21 marzec
|
Joanna Poniatowska
|
Zajęcia w wymiarze 2 godzin tygodniowo – wpisy w dzienniczku zajęć,
liczba uczestników 10 - 15 (15 komputerów).
Relacja z działalności koła (wpisy na blogu przynajmniej raz w miesiącu).
Liczba uczniów biorących w warsztatach – przynajmniej 20.
Liczba przeszkolonych nauczycieli – przynajmniej 7.
|
Obserwacja działań
Obserwacja,
kupon ewaluacyjny na zakończenie pracy koła w
bieżącym roku szkolnym.
|
Lekcje dla wszystkich klas drugich: Najbliższa okolica, ogródki
działkowe, łąka, zalew, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Przekazanie uczniom i rodzicom podczas spotkania z
rodzicami informacji o planowanych lekcjach w terenie.
Zebranie pisemnej zgody od rodziców każdej klasy 2
na udział dzieci w lekcji w terenie.
Wyjście uczniów na wycieczkę po najbliższej
okolicy, konfrontacja wiadomości książkowych z roślinami rosnącymi
na łąkach, ogrodach i skwerach.
Opracowanie zielnika: Rośliny łąk, ogrodów, skwerów.
(format A4, zasuszona roślina lub zdjęcie, podstawowe dane o roślinie)
|
Luty
Marzec
Kwiecień
Kwiecień - maj
|
Maja Wolska
|
Wzrost praktycznej wiedzy i umiejętności uczniów - test wiedzy przyrodniczej w klasach
drugich. Przynajmniej 70% uczniów klas drugich:
- rozpoznaje kwiaty wiosenne,
- wymienia oznaki wiosny,
- rozpoznaje kwiaty znajdujące się pod ochroną.
Jeden uczeń wykonuje 1 – 2 kartek zielnika. Przynajmniej
jeden zielnik wykonany przez uczniów danej klasy drugiej.
|
Obserwacja,
wyniki testów przyrodniczych
Obserwacja,
tarcza strzelnicza na podsumowanie zajęć w terenie.
|
DBI – działania w ramach Dnia
Bezpiecznego Internetu, promujące mądre i
bezpieczne korzystanie z Internetu z poszanowaniem praw autorskich.
|
Przeprowadzenie lekcji we wszystkich klasach 4-7
promujących mądre i bezpieczne korzystanie z Internetu.
Przygotowanie uczniów do XIV Regionalnego Konkursu
Informatycznego „Dzień Bezpiecznego Komputera” zorganizowanego z okazji DBI.
Udział uczniów w Konkursie
Opracowanie raportu z ewaluacji wewnętrznej:
Bezpieczeństwo w sieci.
|
Luty
luty
16 luty
Marzec -kwiecień
|
Tadeusz Szydłowski
Iwona Drozdowska – Orłowska
Joanna Poniatowska
|
Przeprowadzenie przynajmniej po dwie lekcje w
każdej klasie promujące mądre i bezpieczne korzystanie z Internetu.
Przynajmniej 10 uczniów przystąpiło do konkursu.
Przynajmniej dwóch uczniów zakwalifikowało się do
konkursu regionalnego.
Raport z ewaluacji wewnętrznej.
|
Analiza tematów.
Obserwacja,
Obserwacja
Wyniki konkursu szkolnego
Wnioski do dalszej pracy
|
Pierwszaki bezpieczne w sieci.
|
Przeprowadzenie zajęć profilaktyczno –
edukacyjnych z zakresu bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu.
Podsumowanie zajęć: ułożenie kodeksu bezpiecznego
zachowania w sieci w obrazkach.
|
Luty – kwiecień
kwiecień
|
Klaudia Gołoś – Robak
Izabela Litwin
|
Przynajmniej 3 lekcje z zakresu bezpiecznego
korzystania z zasobów Internetu.
Wzrost praktycznej wiedzy i umiejętności uczniów –
na podstawie Quizu sprawdzającego znajomość bezpiecznych zachowań w sieci.
1 Kodeks bezpiecznego zachowania w sieci w obrazkach
(przynajmniej 10 rysunków
przedstawiających bezpieczne zachowania w sieci)
|
Obserwacja,
Wyniki Quizu
Word cafe na zakończenie cyklu zajęć
|
Udział uczniów w rekolekcjach wielkopostnych.
|
Przygotowanie uczniów do rekolekcji: znajomość modlitw
i postaw koniecznych do udziału w rekolekcjach.
Przygotowanie uczniów do animacji, śpiewu podczas
rekolekcji.
Zaangażowanie dziewczynek w prace grupy muzycznej.
Zaangażowanie chłopców w prace grupy
ministranckiej.
Udział w rekolekcjach wielkopostnych.
|
Luty – marzec
Luty - marzec
18, 19, 20 marca 2018
|
Katecheci, s. Tomasza
Katecheci, s. Tomasza
s. Tomasza, wychowawcy klas.
|
Test ze znajomości modlitw i postaw koniecznych do
udziału w rekolekcjach. Przynajmniej 80 %
uczniów zna modlitwy i wie jak się zachować podczas rekolekcji.
Przynajmniej 10 % uczennic naszej szkoły
uczestniczy regularnie w zajęciach, potrafi zaśpiewać, zna słowa piosenek,
psalmów.
Przynajmniej 10 % uczniów naszej szkoły
uczestniczy w zajęciach przygotowujących do pełnienia roli ministranta.
Przynajmniej 80% uczniów weźmie udział w
rekolekcjach.
|
Wyniki testu.
Obserwacja, udział uczniów w zajęciach
dodatkowych.
Obserwacja:
Udział uczniów w rekolekcjach –80% uczniów.
Zaangażowanie dzieci – przynajmniej 50% dzieci
przystępuje do sakramentu pokuty.
Samodzielne wykonywanie pieśni i psalmów –
zaangażowanie wszystkich uczestników rekolekcji.
|
Aktywność fizyczna w życiu codziennym.
|
Przygotowanie zaproszenia na spotkanie
z dietetykiem i sportowcem.
Przygotowanie uczniów do roli prowadzących
spotkanie z dietetykiem i sportowcem.
Przygotowanie plakatu promującego spotkanie.
Przygotowanie sali (nagłośnienia, prezentacji na
spotkanie, dekoracji)
Spotkanie z dietetykiem i sportowcem
przeprowadzone przez uczniów.
|
Marzec
Marzec
Marzec
Kwiecień
kwiecień
|
Wojciech Pojęta
|
Projekt zaproszenia (szata graficzna, tekst
zaproszenia).
Ocena umiejętności
wystąpień publicznych podczas próby generalnej, ze zwróceniem
uwagi na dobre strony i możliwości
potencjalnego rozwoju.
1 plakat promujący spotkanie wykonany na formacie B2.
Zdjęcie plakatu zamieszczone na stronie szkoły.
Dekoracja sali: przynajmniej 30 prac uczniowskich,
zdjęcia z wystawy zamieszczone na stronie szkoły w terminie trzech dni od
wykonania wystawy, nagłośnienie.
Relacja
ze spotkania na stronie szkoły zamieszczona w terminie do trzech dni od
przeprowadzenia spotkania.
Wzrost wiedzy i świadomości uczniów dotyczącej zdrowego trybu życia –
sprawdzona za pomocą Quizu na temat prelekcji.
|
Obserwacja
Obserwacja, uwagi nauczyciela i klasy podczas
prób.
Analiza pracy plastycznej
Analiza prac plastycznych zgodnie z nacobezu do
pracy
Obserwacja, analiza odwiedzających stronę
Gadająca ściana
Wyniki Quizu
|
Jestem bezpieczny w domu, w szkole, na ulicy.
|
Zorganizowanie spotkań w ramach zajęć
świetlicowych ze strażnikiem miejskim, policjantem, ratownikiem medycznym.
Wykonanie prac
plastycznych „jestem bezpieczny w szkole, domu, na ulicy.
|
Luty – kwiecień
kwiecień
|
Agata Pizoń
|
Wzrost praktycznej wiedzy i umiejętności uczniów – na podstawie Kart
pracy sprawdzających znajomość wybranych zawodów.
Zdjęcia z zajęć.
Liczba uczniów biorących w spotkaniu – 20 uczniów.
Liczba spotkań – przynajmniej dwa/trzy spotkania.
Liczba prac plastycznych – 20 (po jednej pracy od
każdego dziecka)
|
Obserwacja, wyniki
kart pracy,
Tarcza strzelnicza na podsumowanie zajęć z ludźmi
wykonującymi ciekawe zawody.
|
WIEDZA UŻYTECZNA: szkoła w drugim semestrze na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych uczy, jak wykorzystać w praktyce wiedzę i umiejętności. Harmonogram działań
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz